Kom i gang med e-mailmarketing med Klaviyo

Skrevet af Steffen Duelund
Udgivet
Længde
2 min.

E-mailmarketing er et stærkt værktøj og en effektiv måde at fastholde kunder og pleje leads. Det er nemmere at få kunderne til at engagere sig i dig og dit brand, fordi du skaber en personlig relation til dem. Denne relation skal selvfølgelig plejes, for at den bliver ved med at bære givende. Men gøres e-mailmarketing korrekt, kan det være med til at øge dit salg.

E-mailmarketing gøres smartest, hvis det gøres automatisk. På den måde skal du nemlig ikke manuelt sende mails til alle på din mailliste. Det er nemlig et tidskrævende arbejde. Derfor kan du med fordel bruge et e-mailmarketingsystem til at udsende mails fra. Det gør det nemt, og knap så tidskrævende, at opsætte flows med mails, der udsendes automatisk til alle på listen. Sådan et system er Klaviyo.

Hvorfor Klaviyo?

Klaviyo er udviklet specifikt til e-commerce, og det har sine klare fordele. Data er nemlig Klaviyos største styrke, da det kan giver dig store mængder data, som du kan analysere på og dermed forbedre din e-mailmarketingindsats. Derudover kan Klaviyos AI og machine learning fortælle dig meget om brugernes adfærd. Fx kan Klaviyo med stor sandsynlig forudsige, hvor en bruger er på sin købsrejse. Hvornår er brugeren mest tilbøjelig til at købe fra dig igen, eller hvornår du er på vej til at miste dem. Ud fra det kan du jo så målrette og tilpasse din indsats, så du møder brugerne, der hvor de er på købsrejsen.

Foruden data er Klaviyos anden styrke deres integrationsmuligheder. Du har nemlig muligheden for at tilpasse systemet og få mest muligt ud af din indsats, fordi de tilbyder så mange muligheder for integrationer, fx Facebook, Trustpilot, Zendesk osv.

Og netop derfor er Klaviyo en af de bedste, hvis ikke den bedste, løsning på markedet inden for e-mailmarketing lige nu.

Hvad skal det koste?

Fordi Klaviyo er så godt et system, som det er, er det selvfølgelig ikke gratis. Du betaler for de abonnenter, du har på din liste, samt de mails du sender ud på månedsbasis. Derfor varierer prisen også meget. Har du fx 10.000 abonnenter, kan du sende op til 100.000 mails hver måned, og det koster ca. 1050 kr. i skrivende stund.

Klaviyo kan dog være gratis, hvis du kun har 250 abonnenter og kan sende op til 500 e-mails. Men det er de færreste, der har det, og derfor er det et system, de fleste skal betale for.

Du kan selv prøve at lege med Klaviyo her: https://www.klaviyo.com/

Tak for interessen.

Jeg håber, at jeg har vakt din interesse. Hvis du vil vide mere omkring emnet, så er du velkommen til at skrive til mig.

Steffen Duelund
Head Of Growth Success Management, Team Lead